Badania dowodzą że regularne słuchanie muzyki klasycznej, śpiewanie piosenek, zabawy ruchowe oraz gra na instrumentach muzycznych w okresie wczesnego dzieciństwa ma ogromny wpływ na jego rozwój intelektualny, emocjonalny, fizyczny oraz społeczny.
W trakcie zajęć dzieci odkrywają świat muzyki ‐ śpiewają, świadomie słuchają, uczą się rozróżniać elementy muzyki oraz same ją tworzą, grając na instrumentach i poszukując jej w codziennych dźwiękach. Muzyka jest punktem wyjścia zabaw słuchowo – ruchowych, dzięki czemu dzieci uczą się, że muzyka jest ciekawa i może być doskonałym towarzyszem zabaw. Wspólne tańce i zabawy muzyczno – ruchowe podnoszą sprawność fizyczną dzieci, uczą współpracy w grupie, ćwiczą refleks oraz koordynację ruchową.
W czasie zajęć dziecko:
• odkrywa swoją wrodzoną muzykalność
• ćwiczy głos i oddech
• uczy się świadomego słuchania oraz skupienia na muzyce
• ćwiczy koncentrację uwagi, pamięć słuchową i wyobraźnię
• nabiera sprawności fizycznej
RYTMIKA jest metodą pedagogiczną stworzoną przez Emila Jaques ‐ Dalcroze’a. Jej podstawowym założeniem jest ścisły związek muzyki i ruchu. Muzyka staje się bodźcem do ruchu i jego inspiracją, natomiast ruch powinien być następstwem muzyki i wywołanego nią stanu emocjonalnego.
Metoda Rytmiki jest wszechstronną metodą słuchowo ‐ ruchową, ściśle powiązaną z muzyką, kształcącą koordynację słuchowo ‐ ruchową poprzez ćwiczenia reakcji ruchowej na bodźce dźwiękowe, a także uwrażliwiającą na cechy dźwięków: ich wysokość, czas trwania, tempo.
Celem rytmiki jest nie tylko umuzykalnienie dzieci, ale wspomaganie ich wszechstronnego rozwoju – intelektualnego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego.
Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych pedagogów – nauczycieli rytmiki Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie oraz krakowskiej Akademii Muzycznej.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Cena: 120zł/miesiąc za zajęcia 45 minutowe lub 95zł/miesiąc za zajęcia 30 minutowe (w zależności od wieku dziecka).
ZAPRASZAMY!!!